Tegenwoordig zijn mensen steeds drukker. Mensen zijn druk met werk, het huishouden en ook moeten natuurlijk alle sociale contacten worden onderhouden. Zo wil je je familie zien maar wil je ook afspreken met je vriendinnen. Kortom mensen hebben het steeds drukken en dit kost veel energie. Een wellness zou hier een goede ontspanning voor kunnen zijn. Tijdens een dagje wellness heb je geen last van prikkels en kun je volledig ontspannen. Al deze welnessen beschikken over hun eigen website. Dit zijn vaak rustige website waar veel informatie is te vinden. Hier is te vinden waar de wellness over beschikt of wat het adres is. Een chatbot zou van toevoeging kunnen om verdere vragen te beantwoorden voor de klanten.

Wat is een chatbot?

Een chatbot is 24/7 beschikbaar voor klanten en potentiële klanten. Het systeem kan alle chats beantwoorden die worden gestuurd door de klant. Waar nodig kunnen deze chatgesprekken ook overgenomen worden door een chatspecialist. Op deze manier krijgen de klanten altijd antwoord op hun gestelde vragen. Tussen 9-21 kunnen de chatspecialisten altijd bij springen als een klant hier behoeft aan heeft. Vaak bij klachten hebben klanten de behoefte te spreken een chatspecialist dit is dan ook mogelijk. Voor de simpelere vragen kunnen de antwoorden uit het kenniscentrum worden verstrekt. Dit kan ook om de verschillende behandeling die het wellness aanbiedt of om welke arrangementen zij aanbieden.

De toegevoegde waarde van een chatbot voor een wellness

Een chatbot staat 24/7 klaar voor klanten. Dit vinden klanten vaak zeer prettig aangezien zij vaak snel antwoord willen op hun gestelde vragen. Op deze manier hoeven zij niet lang te wachten op het antwoord van hun vraag per mail of telefonisch. Ook scheelt het de klantenservice van de wellness ook behoorlijk wat tijd als het gaat om de klantenservice. Zij houden namelijk tijd over voor andere werkzaamheden aangezien de meeste vragen worden beantwoord door de chatbot. Dit zou ook van toegevoegde waarde kunnen zijn voor de wellness.