Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Vanuit het perspectief van een zoekmachine ziet zoekmachine marketing eruit als reacties op jouw zoekopdrachten die zijn getagd met ‘advertentie’ of ‘gesponsord’ naast de zoekresultaten. Zoekmachines geven ze weer bovenaan de resultatenpagina. Helpt betaalde advertenties meer zichtbaarheid te krijgen in vergelijking met organische resultaten.

Vanuit het perspectief van een marketeer lijkt zoekmachine marketing iets geavanceerder. Zakelijke professionals gebruiken veel netwerken, zoals Google Ads, Bing Ads, enz. Om te beginnen met adverteren, kiest een marketeer het netwerk en zet hij zelf de campagne op.

Om een ​​campagne te ontwerpen, moet je trefwoorden kiezen: de woorden die verband houden met de promotie en de woorden die door zoekmachines worden gebruikt om de informatie te vinden die ze nodig hebben. Je kunt specifieke of lange zoekwoorden gebruiken om de doelgroep nauwkeuriger te targeten. Een andere optie om jouw campagne effectiever te maken, is door andere criteria te implementeren, zoals de locatie van de zoekmachine, leeftijd, geslacht, het apparaat dat je gebruikt of een bepaald tijdstip van de dag om advertenties weer te geven.

Zodra de campagne klaar is, beslissen zoekmachine marketing platforms wanneer en waar ze jouw advertenties weergeven, rekening houdend met de concurrentie met andere merken die dezelfde zoekwoorden targeten. Dit systeem wordt een advertentieveiling genoemd. Jouw plaats op de resultatenpagina is afhankelijk van het maximale bedrag dat je bereid bent te betalen voor een klik en de beoordeling op het platform.

Er zijn talloze visuele indelingen voor hoe jouw advertenties worden weergegeven op de pagina met zoekresultaten. Laten we dieper ingaan op dit onderwerp en enkele populaire soorten zoekmachine marketing bekijken.

Dit is het punt waarop de betekenis van de term “zoekmachine marketing” weer een raadsel wordt. Door naar zoekmachine marketing te verwijzen als een groot aantal vormen van zoekpromotie, kunnen we het onderverdelen in organische zoekactiviteiten (SEO), betaalde activiteiten en lokaal zoeken, of jouw bedrijf lokaal promoten.